پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250890
گل‌محمدي: نفس شکوري از جاي گرم بلند مي‌شود/ اسم بازيکن و مربي خارجي هم لرزه به تن‌مان مي‌اندازد!
تاریخ انتشار : 1400/05/31
نمایش : 1212
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: وقتي اسم بازيکن و مربي خارجي مي‌آيد تن و بدن ما مي‌لرزد و ياد بدهي‌ها و وضعيتي که درگير آن هستيم، مي‌افتيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يحيي گل‌محمدي در حاشيه تمرين امروز (شنبه) پرسپوليس گفت: اولين تمرين ماست که شما رسانه‌ها هستيد و اميدوارم سال خوبي براي شما و ما باشد.‌ بعد از قهرماني اولين مصاحبه را انجام مي‌دهم؛ اين قهرماني خيلي سخت و با زحمت مديريت، کادرفني و بچه‌ها به دست آمد.
وي افزود: بچه‌ها، هواداران و همه کساني که بودند حماسه آفريدند تا پنجمين قهرماني را جشن بگيريم. اين خيلي کار بزرگي بود و به قول يکي از بچه‌ها شايد ما هنوز گرميم و نمي‌دانيم چه کار کرديم، اما بعداً متوجه مي‌شويم که چه کار ارزشمندي انجام داديم.
 
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با تبريک مجدد به هواداران گفت: براي اين قهرماني زحمت کشيده شد، خون ريختيم، شکستگي و در رفتگي داشتيم، اما با عشق و علاقه‌اي که اين بازيکنان به پرسپوليس و رنگ قرمز داشتند، يک حماسه خوب را خلق کردند. از همه تشکر مي‌کنم و بازيکنان نشان دادند به لحاظ روحي و شخصيتي بزرگ هستند. با تمام کمبودهايي که داشتيم، مقابل تيم‌هايي که هزينه زياد کرده بودند و تا بن دندان مسلح بودند که قهرمان شوند به قهرماني رسيديم.
 
گل‌محمدي عنوان کرد: از 25 مرداد تمرينات را ناقص شروع کرديم و 6-5 بازيکن تمديدي داشتيم. تا الان فقط وحيد اميري و مهدي شيري تمديد کردند، احمد نوراللهي از ما جدا شد و براي او آرزوي موفقيت داريم و تکليف اميد عاليشاه و کمال کاميابي‌نيا هم تا فردا مشخص مي‌شود.
 
وي درباره جذب دو بازيکن جديد اظهار داشت: ما ابراهيمي و دهقاني را گرفتيم، اما هنوز کامل نشده‌ايم. تا بخواهيم به تيم کامل برسيم چند روزي نياز به زمان داريم. کار خيلي سختي در پيش است، چون استقلال تاجيکستان در کوران مسابقات خودشان است، اما ما هنوز موفق به کامل کردن تيم‌مان نشديم. مي‌دانم خيلي سوال درباره احمد نوراللهي و ورودي‌هاي جديد داريد، اما عمده مشکل مالي است که به دليل شکايت‌هايي که شده بود، بدهي زيادي داشتيم.
 
سرمربي پرسپوليس در مورد کاهش کيفيت تيم با جدايي ستارگان سرخپوش عنوان کرد: همه تيم‌هاي ليگ قهرمانان آسيا خودشان را تقويت مي‌کنند. نمي‌خواهم از کلمه بحران مالي استفاده کنم، اما اين موضوع گريبانگير ماست و مي‌توانستيم اين بازيکنان را با پيشنهاد خوب نگه داريم. دو مهره ثابت تيم ملي يعني کنعاني‌زادگان و نوراللهي را از دست داديم و مغانلو هم بازيکني کليدي بود.
«سه مهره اصلي خود را از دست داديم، اما نمي‌توانيم دست روي دست بگذاريم.» گل‌محمدي ضمن بيان اين جمله گفت: مجبوريم به سراغ بازيکناني برويم که کم‌نشان‌تر هستند. اين ستاره‌هاي تيم ملي هم که از جمع ما جدا شدند، قبلاً شايد شهرت و نشان الان را نداشتند و بايد به بازيکنان فعلي کار کنيم. بايد بيشتر زحمت بکشيم. دست گذاشتن روي مهره‌ها و ستاره‌هاي کليدي پول مي‌خواهد که ما نداريم. چنين مشکلاتي در باشگاه پرسپوليس وجود دارد.
 
وي درخصوص بيانيه باشگاه پرسپوليس مبني بر توافق با نوراللهي تصريح کرد: اگر پول داشتيم، احمد در تيم ما مي‌ماند، اما حداقل کاري که بايد انجام مي‌داديم اين بود که قراردادش را تسويه مي‌کرديم. نوراللهي تيم را دوست داشت و مي‌خواست بماند. اين بازيکن هفت، هشت سال در پرسپوليس زحمت کشيد و هفت، هشت جام آورد. نمي‌توانيم بازيکن بدون قرارداد را به ماندن مجاب کنيم و او حق دارد براي آينده‌اش تصميم بگيرد.
 
سرمربي پرسپوليس با تمجيد از هافبک تيم ملي ايران خاطرنشان کرد: نوراللهي در چند سال گذشته عملکرد خوبي داشت و نمي‌توانيم از او خرده بگيريم. حق او بود که به آينده‌اش فکر کند، لژيونر شود و مشکل مالي نداشته باشد. نوراللهي بازيکن آزاد بود و براي او آرزوي موفقيت مي‌کنيم. دعاي ما پشت احمد است و او زحمات زيادي براي پرسپوليس کشيد. بايد به دنبال جايگزين باشيم تا بازيکنان جديد هم همان راه را ادامه و همان کار را انجام دهند.
سرمربي پرسپوليس گفت: با توجه به مبالغ بالاي بازيکنان، جذب بازيکن جديد خيلي سخت شده است. تيمي که در اختيار داريم تيم خوبي است و فقط بايد اين تيم را حفظ کنيم و بازيکناني را هم که جدا شدند براي آنها جايگزين داشته باشيم. بيشتر مشکلات ما، به دليل بحران مالي است که در باشگاه وجود دارد. مديرعامل باشگاه در مصاحبه‌اي گفت که بحران مالي ما در 20 سال گذشته بي‌سابقه بوده است. با سختي زياد کار مي‌کنيم تا بتوانيم براي هواداران شادي بياوريم.
 
گل‌محمدي در خصوص عدم تسويه حساب باشگاه با کادرفني و بازيکنان تصريح کرد: اين مشکلات متاسفانه وجود دارد. صحبت‌هايي هم که از طرف مديريت شده اين بوده که تا يک ماه آينده با بازيکنان تسويه شود. بازيکنان ما هرچه در توان داشتند انجام دادند و شايسته رفتار مالي بهتر بودند ولي مشکلات وجود دارد و اميدوارم روزي اين مشکلات برطرف شود.
 
وي در خصوص جذب آبشک و همچنين شايعه قرار گرفتن مسعود ريگي در ليست پرسپوليس عنوان کرد: من درباره اسامي خيلي صحبت نمي‌کنم. يک ليست 8-9 نفره را به باشگاه دادم. يکي دو نفر از اين ليست را جذب کرديم و با ساير نفرات ليست هم در حال صحبت هستيم. براي باشگاهي که بحران مالي دارد جذب بازيکن خيلي سخت است ولي تلاش مي‌کنيم  بازيکنان خوبي بگيريم و تيم خوبي را ببنديم. فردا اتفاقات خوبي براي پرسپوليس مي‌افتد و اين قول را به هواداران مي‌دهيم. نگران هستيم و بحث‌هاي مالي دست ما را براي بستن قرارداد خوب با بازيکنان خوب بسته است ولي مطمئن باشيد که تيم خوبي را جمع و جور مي‌کنيم.
 
گل‌محمدي در پاسخ به اين سوال که به جذب بازيکن خارجي هم فکر کرده است؟ گفت: وقتي اسم بازيکن و مربي خارجي مي‌آيد تن و بدن ما مي‌لرزد و ياد بدهي‌ها و وضعيتي که درگير آن هستيم، مي‌افتيم. منظور من از مربي خارجي برانکو يا کالدرون نيستند و کلا اين حرف را مي‌زنم. همه ما مي‌دانيم که برانکو چقدر براي تيم ما زحمت کشيد. هنوز که چيزي که اعلام نکردند و اگر هم ممنوعيت جذب بازيکن و مربي خارجي برداشته شود فکر مي‌کنم باشگاه‌ها نبايد پرونده باز داشته باشند که باشگاه ما در اين زمينه پرونده دارد و شرايط مالي هم اجازه نمي‌دهد که به بازيکن خارجي فکر کنيم.
 
وي در واکنش به اين موضوع که در طول فصل از پرسپوليس به عنوان تيم حکومتي ياد مي‌کردند ولي درحال حاضر تيم‌هاي ديگر با پيشنهادهاي بالا بازيکنان اين تيم را وسوسه مي‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر تيمي حکومتي است بايد پول داشته باشد، وقتي پول نداريم قطعا حکومتي هم نيستيم. از اين بابت خوشحاليم که تيم‌ها درباره ما اين‌طور فکر مي‌کنند و بهانه‌اي مي‌شود تا کمتر کار کنند. من از اين ديدگاه رقيبان‌‌مان استقبال مي‌کنم چون باعث مي‌شود دوباره قهرمان شويم.
 
سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که بازيکناني که جذب شدند از ليست اوليه کادرفني با پرسپوليس قرارداد بسته‌اند؟ گفت: ليستي که به باشگاه داده شد، مدنظر ما بود و هم لژيونر و هم بازيکن داخلي در آن ليست بودند. از اين ليست فعلا دو بازيکن به خدمت گرفتيم و اگر هم نتوانستيم بازيکنان ديگر را جذب کنيم شفاهي درباره ليست بعدي‌مان صحبت مي‌کنيم تا بازيکنان مدنظرمان را جذب کنيم.
 
گل‌محمدي در واکنش به اين موضوع  که ابراهيم شکوري با وجود بحران مالي اهداف باشگاه را قهرماني در آسيا و ششمين قهرماني ليگ عنوان کرده و آيا با اين مشکلات امکان دستيابي به اين موفقيت‌ها وجود دارد؟ گفت: نفس شکوري از جاي گرم بلند مي‌شود. در هر صورت ما هميشه براي بهترين‌ها مي‌جنگيم. وقتي در پرسپوليس کار مي‌کنيد بايد کمبودها را فراموش کنيد. اين کاري است که بازيکنان بلد هستند انجام دهند. راه ديگري نداريم و بايد هميشه به قهرماني فکر کنيم. اين در خون بچه‌هاست. هر چقدر هم مشکل وجود داشته باشد بايد براي قهرماني بجنگيم.
 
وي در مورد فصل نقل و انتقالات و بازيکنان مدنظرش و همچنين برنامه پيش‌روي پرسپوليس، گفت: نقل و انتقالات هميشه دوران سختي براي مربيان است. هميشه هم در اين دوران حرف و حديث زياد است، نمي‌شود به همه اينها جواب بدهيم. با توجه به بضاعت‌مان، خيلي از بازيکناني که به تيم ما مي‌آيند به عشق پرسپوليس مي‌آيند. واقعا هم در مورد مسائل مالي کوتاه آمدند و از آنها تشکر مي‌کنم. در مورد برنامه پيش‌رو هم ما شنبه يک بازي دوستانه با تيم ملي دانشجويان داريم. بعد هم دو بازي تدارکاتي ديگر با تراکتور خواهيم داشت . سعي مي‌کنيم با بازي تدارکاتي خوب به مصاف استقلال تاجيکستان برويم.
 
گل‌محمدي در پاسخ به اين سوال که تداخل اردوي تيم ملي با تمرينات پرسپوليس کار اين تيم را براي ليگ قهرمانان سخت نمي‌کند، خاطرنشان کرد: قطعا سخت مي‌کند. 23 شهريور بايد با استقلال تاجيکستان بازي کنيم، تيمي که در کوران مسابقات است. دو بازي تدارکاتي که با تراکتور در نظر گرفته‌ايم دقيقا در فيفا‌دي است و بازيکنان ملي‌پوشمان را در اختيار نداريم و اين شرايط کارمان را خيلي سخت مي‌کند. با توجه به اضافه شدن نفرات جديد نياز به هماهنگي بيشتري داريم و متاسفانه اين مشکل را داريم و دليل آن را هم نمي‌دانم چرا AFC اين زمان را براي ليگ قهرمانان آسيا انتخاب کرده است،
 
وي ادامه داد: اين برنامه خيلي عجيب است و فکر مي‌کنم اين برنامه‌ريزي ايراد دارد و کار براي همه تيم‌ها سخت است، بويژه تيم ما که حدود 20 روز از مسابقات دور بوده است. چند روز است که کارمان را شروع کرديم و اگر درست بگويم بدون بازي تدارکاتي به مصاف استقلال تاجيکستان مي‌رويم. فکر مي‌کنم 4-5 بازيکن ما به تيم ملي دعوت شوند و اين شرايط کار را براي تمرينات ما سخت مي‌کند چه برسد به اينکه بازي تدارکاتي بخواهيم برگزار کنيم. اميدوارم که با هماهنگي و آمادگي بالا به ليگ قهرمانان آسيا برويم و ان‌شاءالله از اين مرحله به خوبي بگذريم.
 
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در خصوص اينکه سميعي گفته جذب بازيکنان جديد با نظر گل‌محمدي صورت گرفته است، تصريح کرد: اگر به نظر من باشد که تيم ملي را در پرسپوليس جمع مي‌کنم. ما براساس شرايط باشگاه تصميم مي‌گيريم و همين الان با مديرعامل باشگاه صحبت مي‌کردم، ان‌شاءالله تا فردا و پس فردا خبرهاي خوب مي‌رسد. وضعيت مالي باشگاه خوب نيست و بازيکنان ابتدا به عشق پيراهن به پرسپوليس مي‌آيند. ان‌شاءالله تا آخرشب هم اتفاقات خوبي مي‌افتد.
 
گل‌محمدي درباره اينکه در پرسپوليس با چند مدير کار کرده و مشکلات مالي هميشه در اين تيم وجود داشته و آيا سميعي قولي براي رفع اين مشکلات داده است؟ عنوان کرد: براي پرسپوليس نبايد اين اتفاقات بيفتد. در چند سال گذشته 2 بار فينال آسيا را تجربه کرديم. سال گذشته نزديک 3 ميليون دلار درآمدزايي کرديم و سالي هم که تيم با برانکو به فينال رفت هم همين اتفاق افتاد. با توجه به برند بزرگي که باشگاه دارد نبايد اين اتفاقات بيفتد. تصميم‌گيري‌هاي بد و انتخاب نشدن اسپانسر و گروه اقتصادي قوي سبب شد از اين برند که در آسيا و جهان بزرگ است استفاده نشود. همچنين قراردادهاي سنگيني که با خارجي‌ها بسته شده و پرداخت نشده باعث شده مشکلات روي هم انباشته شود و مشکلاتي را براي ما به وجود آورده است.
 
سرمربي پرسپوليس در پاسخ به سوالي در مورد سرنوشت بازيکنان جوان پرسپوليس (حسين‌پور، احسان حسيني و امير روستايي) که در نيم‌فصل دو سال گذشته از اين تيم جدا شدند، گفت: قرارداد حسيني دو ساله است‌ و تکليف سه بازيکن ديگر هم اين هفته مشخص مي‌شود. احتمال اينکه قرضي به تيم ديگر بروند وجود دارد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html